8 februarie este data la care elevii se întorc fizic la școală, după aproximativ patru luni de online doar de acasă, din cauza pandemiei.
Nu toți însă au parte de ore direct din băncile școlii, dat fiind faptul că autoritățile au impus mai multe scenarii.
De exemplu, Baia Mare și alte 19 localități din Maramureș sunt în scenariul roșu, iar asta înseamnă că doar copiii de grădiniță și elevii claselor I-IV au putut reveni de astăzi în bănci.
Scenariul de organizare și desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenței cumulate la nivelul localității, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, se stabilește astfel:
Scenariul 1: Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție (incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori);
Senariul 2: a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor protecție; b) Participarea zilnică, în sistem on-line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu (incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori);
Senariul 3: a)Participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar;
b) Participarea zilnică, în sistem on-line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu (incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 locuitori).Inspectoratul școlar și DSP avizează propunerea consiliului de administrație a unității de învățământ preuniversitar/ conexe și înaintează spre aprobare CJSU scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ. Propunerea este fundamentată pe baza informării DSP cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, precum și în funcție de infrastructura și resursele existente în fiecare unitate de învățământ.
